Over kwetsbaarheid, sociale onveiligheid, emotionele beweging.

onderstromen

(2025)

Over kwetsbaarheid, sociale onveiligheid, emotionele beweging.

Hoe je het maakt zegt veel over de kunst zelf

de huid van de boom

(2023 - 2024)

Hoe je het maakt zegt veel over de kunst zelf

Bezielde schepsels of wezens

schepsels

(2016 - 2020)

Bezielde schepsels of wezens

Zoeken, vrij werken, experimenteren. Ook takken en boomwortels worden ingezet.

abstracten, collages

(2019 - 2022)

Zoeken, vrij werken, experimenteren. Ook takken en boomwortels worden ingezet.

Dieren zijn aantrekkelijk van vorm en ze kunnen mooi emoties verbeelden. DIeren zijn intuïtief. Ik kies voor aaibare dieren met grote oren zoals ezels, hazen (aparte map), reeën, muizen. Of ze hebben een gewei. Een gewei staat symbool van verhoogde waarneming.

dieren, collages

(2015 - 2021)

Dieren zijn aantrekkelijk van vorm en ze kunnen mooi emoties verbeelden. DIeren zijn intuïtief. Ik kies voor aaibare dieren met grote oren zoals ezels, hazen (aparte map), reeën, muizen. Of ze hebben een gewei. Een gewei staat symbool van verhoogde waarneming.

Collages van hoofden, portretten. Nooit te precies en lijkend, altijd zoekend.

portretten, collages

(2016 - 2020)

Collages van hoofden, portretten. Nooit te precies en lijkend, altijd zoekend.

Collages op papier of karton, gemaakt in de corona thuisblijftijd.
Gemengde technieken: aquarel, fineliner, tape, knipwerk. In de ruimte spelen dieren weer vaak een rol: insecten, gordeldieren, aaibare dieren, dieren met een gewei etc.

thuisblijven, collages

(2020)

Collages op papier of karton, gemaakt in de corona thuisblijftijd. Gemengde technieken: aquarel, fineliner, tape, knipwerk. In de ruimte spelen dieren weer vaak een rol: insecten, gordeldieren, aaibare dieren, dieren met een gewei etc.

Een serie tekeningen en collages op papier rondom het thema veiligheid/onveiligheid: de veilige, gele kamer

de gele kamer, tekeningen en collages

(2019)

Een serie tekeningen en collages op papier rondom het thema veiligheid/onveiligheid: de veilige, gele kamer

Berichtgeving in media en mijn werk bij een anti-discriminatiebureau leveren volop onderwerpen en (soms) bijbehorende emoties. Enkele onderwerpen: martelingen in Noord-Korea, een Chinese baby die verstopt zit in een rioolbuis, Mark Rutte die een visie heeft op een visie en de algehele sfeer van onvrede en frustratie in Nederland de afgelopen jaren.

deze tijden

(2014 - 2021)

Berichtgeving in media en mijn werk bij een anti-discriminatiebureau leveren volop onderwerpen en (soms) bijbehorende emoties. Enkele onderwerpen: martelingen in Noord-Korea, een Chinese baby die verstopt zit in een rioolbuis, Mark Rutte die een visie heeft op een visie en de algehele sfeer van onvrede en frustratie in Nederland de afgelopen jaren.

Gaat het eigenlijk wel om kachels? Of gaat het om het veilige gevoel dat een kachel kan geven? Collectie an geschilderde kachels, grote en kleine collages en 3d-werk (niet getoond op website).

kachels of geen kachels

(2023)

Gaat het eigenlijk wel om kachels? Of gaat het om het veilige gevoel dat een kachel kan geven? Collectie an geschilderde kachels, grote en kleine collages en 3d-werk (niet getoond op website).

In het archief staan enkele schilderijen uit de periode 2013-2020. Materiaalgebruik: acryl- of aquarelverf op papier of doek.

Ook de serie hazen staat in het archief. Hazen zijn aaibaar en instinctief. Ze kunnen zich goed verschuilen. Volgens kunstenaar Joseph Beuys hebben hebben dode hazen meer intuïtie dan levende mensen.

archief

(2010 - 2020)

In het archief staan enkele schilderijen uit de periode 2013-2020. Materiaalgebruik: acryl- of aquarelverf op papier of doek. Ook de serie hazen staat in het archief. Hazen zijn aaibaar en instinctief. Ze kunnen zich goed verschuilen. Volgens kunstenaar Joseph Beuys hebben hebben dode hazen meer intuïtie dan levende mensen.