Gaat het eigenlijk wel om kachels? Of gaat het om creëeren? Het is in ieder geval een onderwerp dat heel veel vrijheid biedt, vooral bij de collages. Het is een collectie geworden van geschilderde kachels, grote en kleine collages en 3d-werk.

kachels of geen kachels

(2023)

Gaat het eigenlijk wel om kachels? Of gaat het om creëeren? Het is in ieder geval een onderwerp dat heel veel vrijheid biedt, vooral bij de collages. Het is een collectie geworden van geschilderde kachels, grote en kleine collages en 3d-werk.

De laatste jaren maak ik veel abstracte collages. Ik kan hierbij spelen, vrij werken. De werken collages op papier 2 zijn van de periode 2019-heden.

collages op papier 2

(2019 - 2022)

De laatste jaren maak ik veel abstracte collages. Ik kan hierbij spelen, vrij werken. De werken collages op papier 2 zijn van de periode 2019-heden.

Dieren zijn mooi van vorm, daarom zet ik ze heel vaak centraal in mijn werk. De dieren die ik mooi vind zijn aaibaar en hebben vaak grote oren zoals ezels, hazen (aparte map), reeën, muizen. Of een gewei. Geweien zijn symbolische antennen, die op hogere dimensies zijn afgestemd. Een gewei is een symbool van verhoogde waarneming. Of in mijn ogen ook intuïtie. In mijn collages ontstaan vormen en (fabel) dieren als ik niet teveel nadenk.

collages dieren

(2015 - 2021)

Dieren zijn mooi van vorm, daarom zet ik ze heel vaak centraal in mijn werk. De dieren die ik mooi vind zijn aaibaar en hebben vaak grote oren zoals ezels, hazen (aparte map), reeën, muizen. Of een gewei. Geweien zijn symbolische antennen, die op hogere dimensies zijn afgestemd. Een gewei is een symbool van verhoogde waarneming. Of in mijn ogen ook intuïtie. In mijn collages ontstaan vormen en (fabel) dieren als ik niet teveel nadenk.

Aaibare dieren zoals ezels, hazen en stieren, maar ook insecten spelen regelmatig een rol in mijn werk. Ze kunnen heel mooi impliciete emoties verbeelden. Ik schrijf dieren ook graag menselijke eigenschappen toe. Hier bestaat een apart woord voor: antropomorfisme.

dier, mens en emotie

(2011 - 2020)

Aaibare dieren zoals ezels, hazen en stieren, maar ook insecten spelen regelmatig een rol in mijn werk. Ze kunnen heel mooi impliciete emoties verbeelden. Ik schrijf dieren ook graag menselijke eigenschappen toe. Hier bestaat een apart woord voor: antropomorfisme.

Naast dieren ben ik ook altijd geïnteresseerd in mensen, in hoofden, portretten. Nooit te precies en lijkend, altijd zoekend.

portretten, collages

(2016 - 2020)

Naast dieren ben ik ook altijd geïnteresseerd in mensen, in hoofden, portretten. Nooit te precies en lijkend, altijd zoekend.

Collages op papier of karton, gemaakt in de corona thuisblijftijd.
Gemengde technieken: aquarel, fineliner, tape, knipwerk. In de ruimte spelen dieren weer vaak een rol: insecten, gordeldieren, aaibare dieren, dieren met een gewei etc.

thuisblijven, collages

(2020)

Collages op papier of karton, gemaakt in de corona thuisblijftijd. Gemengde technieken: aquarel, fineliner, tape, knipwerk. In de ruimte spelen dieren weer vaak een rol: insecten, gordeldieren, aaibare dieren, dieren met een gewei etc.

Een serie tekeningen en collages op papier rondom het thema de veilige, gele kamer

de gele kamer, tekeningen en collages

(2019)

Een serie tekeningen en collages op papier rondom het thema de veilige, gele kamer

Nederlandse lelijkheid: klikobakken in de voortuin, rode lopers bij winkelentrees, sirenepalen. Goed georganiseerd, maar niet erg esthetisch verantwoord. Ik maak deze beelden graag mooier, serener, met wit en een enkele kleur. Er ontstaan geluidloze beelden omdat de de foto's zijn ontdaan van hun werkelijkheid.

geluidloze beelden

(2020)

Nederlandse lelijkheid: klikobakken in de voortuin, rode lopers bij winkelentrees, sirenepalen. Goed georganiseerd, maar niet erg esthetisch verantwoord. Ik maak deze beelden graag mooier, serener, met wit en een enkele kleur. Er ontstaan geluidloze beelden omdat de de foto's zijn ontdaan van hun werkelijkheid.

Berichtgeving in media en mijn werk bij een anti-discriminatiebureau leveren volop onderwerpen en (soms) bijbehorende emoties. Enkele onderwerpen: martelingen in Noord-Korea, een Chinese baby die verstopt zit in een rioolbuis, Mark Rutte die een visie heeft op een visie en de algehele sfeer van onvrede en frustratie in Nederland de afgelopen jaren.

deze tijden

(2014 - 2021)

Berichtgeving in media en mijn werk bij een anti-discriminatiebureau leveren volop onderwerpen en (soms) bijbehorende emoties. Enkele onderwerpen: martelingen in Noord-Korea, een Chinese baby die verstopt zit in een rioolbuis, Mark Rutte die een visie heeft op een visie en de algehele sfeer van onvrede en frustratie in Nederland de afgelopen jaren.

Bij het ware botanisch tekenen is het van belang dat de tekening de werkelijkheid evenaart. Ik ga daar graag een stukje in mee en bestudeer de betreffende bloem uitgebreid. Je ziet ongelooflijk veel details als je je een uur concentreert op 1 bloem. Inspiratie: Landje van de Boer in Bloemendaal.

tekeningen botanisch

(2016 - 2017)

Bij het ware botanisch tekenen is het van belang dat de tekening de werkelijkheid evenaart. Ik ga daar graag een stukje in mee en bestudeer de betreffende bloem uitgebreid. Je ziet ongelooflijk veel details als je je een uur concentreert op 1 bloem. Inspiratie: Landje van de Boer in Bloemendaal.

In deze galerij staan enkele schilderijen uit de periode 2013-2020. Materiaalgebruik: acryl- of aquarelverf op papier of doek.

Ook de serie hazen staat in het archief. Hazen zijn aaibaar en instinctief. Ze kunnen zich goed verschuilen. Volgens kunstenaar Joseph Beuys hebben hebben dode hazen meer intuïtie dan levende mensen.

archief

(2010 - 2019)

In deze galerij staan enkele schilderijen uit de periode 2013-2020. Materiaalgebruik: acryl- of aquarelverf op papier of doek. Ook de serie hazen staat in het archief. Hazen zijn aaibaar en instinctief. Ze kunnen zich goed verschuilen. Volgens kunstenaar Joseph Beuys hebben hebben dode hazen meer intuïtie dan levende mensen.